Migracja profili WiFi

Mam skonfigurowane na laptopie WiFi do kilku (albo i kilkudziesieciu) sieci bezprzewodowych i chcialbym zreinstalowac system. Albo mam takie polaczenia i chcialbym, zeby na innym laptopie tez dzialaly. Tak dlugo jak dlugo sa to moje sieci to nie problem. Connect, haslo i gotowe. Ale jezeli sieci sa nie moje i albo nie pamietam tych hasel…


Virtual PC 2007 SP1

Nie wiem czy zarejestrowaliscie ten fakt (prawie dwa tygodnie minely) ale doczekalismy sie SP1 do VirtualPC. Nie wyobrazam sobie pracy bez tego oprogramowania, wiec cieszy mnie to bardzo.Mam nadzieje, ze niezaleznie od tego, ze nowa wersja jest swiadoma nowych systemów (Windows Server 2008), zostaly w niej zawarte jakies ciekawe wynalazki ze swiata Hyper-V.Bo zgodnie z…


Malowanie po ekranie

Twórcy Windows Vista / 2008 udostepniajac cala mase nowych mozliwosci odbieraja równoczesnie pewne funkcjonalnosci, które dotad dzialaly bez zarzutu. Wiekszosc zmian sprawiajacych wrazenie braku kompatybilnosci wynika z prostego faktu: Po wielu latach tlumaczenia programistom “nie róbcie balaganu” w koncu ktos postanowil to wyegzekwowac. Microsoft od dawna ostrzegal, ze Program Files to nie miejsce na pliki…


Tablix

Charakter rozwoju wspólczesnej informatyki sprawia, ze nowe wersje znanych rozwiazan zazwyczaj wprowadzaja cale tony udogodnien i stosunkowo niewiele rzeczy zupelnie nowych. Ciekawe sa jednak te przypadki, w których znane juz mechanizmy ktos ubiera w zupelnie nowa logike i sposób interakcji z uzytkownikiem. Przyklady mozna mnozyc. Dosc spektakularnym przypadkiem wydaje sie Microsoft Word 2007. W momencie,…


Ile komputerów na raz można zainstalować przez WDS

Instalacja systemu przez siec ma na pewno wiele zalet. Jednak przy tradycyjnej ”unicastowej” metodzie instalacji okazuje sie, ze przy kilkudziesieciu równoczesnie instalowanych komputerach pojawia sie powazny problem z wydajnoscia i trafiamy na granice mozliwosci.Oczywistym rozwiazaniem (i Windows Server 2008 nam je daje) jest instalacja przy pomocy multicastów. O multicastach napisano cale ksiazki, ale w najwiekszym…


Parametry Terminal Services Client

MSTSC.EXE to pozornie prosty i dobrze znany programik, który wyswietlic potrafi sesje terminalowa. Wszystko ok, ale do czego sluzy parametr /s ? Troche czasu spedzonego na poszukiwaniach (bynajmniej nie w Internecie) dalo odpowiedz, ze to parametr, którego moze nie byc wcale, czyli taki, po którym podana powinna byc nazwa pliku RDP. Wyglada to racjonalnie. Tylko co…


ping -t

Kazdy wie, ze ping.exe uruchomiony z parametrem -t wysyla pakiety, i wysyla, i wysyla, i wysyla… Wedlug dokumentacji – bez konca. Tymczasem prawda jest inna. Zamiast wysylac w nieskonczonosc, ping.exe wysle “tylko” 4294967295 pakietów. Minimalny (i niezmienialny!) odstep miedzy pakietami wynosi 1s. Czyli zamiast wiecznosc, cala zabawa potrwa ~135 lat. Czy to wazne? Chyba nie……


Update w Windows 2008

Windows Update jest dobrym wynalazkiem. Bawiac sie w (jak by nie patrzec) produkcyjnym srodowisku Windows Server 2008, dostalem informacje, ze update’y dla mojego serwera sa dostepne. Akurat te dzisiejsze nie sa mi potrzebne, ale chcialem sie czegos wiecej o nich dowiedziec. W przypadku update do GDI dosc rozsadny URL http://support.microsoft.com/kb/946253 prowadzi donikad. W przypadku update…


Windows Server 2008 w praktyce

Windows Server 2008 instalowalo wiele osób. I bardzo slusznie. Ale okazuje sie, ze calkiem nieduzo z nich uzywa tego systemu do pracy tam, gdzie faktycznie jest do wykonania jakies odpowiedzialne zadanie. I tez bardzo slusznie. Przygotowujac konkurs o systemach Windows (https://www.quiz2008.pl jezeli ktos chetny) dostalem propozycje nie do odrzucenia: “serwer ma dzialac na Windows Server…

1