Poprawka 955020


Windows Update, w ostatnich dniach pokazal na liscie nowa poprawke. Poprawka powiazana jest z KB955020, ma status "important" i wymaga pobrania okolo 60MB.
Ani to pierwsza poprawka do systemu ani ostatnia. Zwrócic na nia warto uwage z innego powodu: jest doskonalym przykladem dowodzacym, dlaczego podczas administrowania systemami nie nalezy bezmyslnie ufac wszystkim dookola.
Owe 60MB do pobrania, duzo wiecej na dysku, potencjalna koniecznosc restartu i troche cennego czasu ma tylko jeden cel: slownik wykorzystywany w programie Windows Mail, dzieki poprawce potrafi rozpoznac slowa "Friendster," "Klum," "Nazr," "Obama," oraz "Racicot". Patrz http://support.microsoft.com/kb/955020

Wiekszosc administratorów, zapytana czy uzywa na serwerze Windows Mail, popuka sie znaczaco w czolo. Pozostali, zapytani czy zainstaluja taka poprawke, tez spojrza raczej z politowaniem.

Trudno polemizowac z sensem takiej poprawki. Ktos takiej potrzebowal i powstala. I chwala Microsoftowi za to. Jednak ci wszyscy, którzy instaluja ta poprawke (i dziesiatki innych!) tylko dlatego, ze istnieje – powinni zastanowic sie czy na pewno warto.
Poprawki sa dla ludzi i daja swobode wyboru. Mozna je instalowac lub nie. Przymusu zazwyczaj nie ma. Dlatego wlasnie, podczas administracji systemem (obojetne czy domowym, czy cala siecia w firmie) zdrowy rozsadek i swiadomosc wlasnych dzialan sa tak istotne.

Autor: Grzegorz Tworek

 

Comments (3)

  1. Nie doceniasz korzyści które wynikają z możliwości  bezmyślnego administrowania. 🙂  Tj. nie prowadzenia dla każdego serwera MANUALNEJ dokumentacji dokumentującej cel każdej zmiany.

  2. brejk says:

    Heh, w pierwszej chwili popatrzyłem, czy nie opublikowali tego 1 kwietnia 😀

  3. Ann says:

    Mam ta poprawke, lecz nie wiem czemu instalacja konczy sie niepowodzeniem. Szukajac rozwiazania problemu, znalazlam te strone, no i wiem juz ze to nic waznego.

Skip to main content