Screenshot


Wsród ciekawych narzedzi dolaczonych do Windows Vista nie mozna zapomniec o Snipping Tool. Uruchamia sie je standardowo - przez Menu Start -> Akcesoria albo po prostu wpisujac "snip" w okno wyszukiwania.

 

Przy pierwszym uruchomieniu, program zada pytanie o automatyczne dodanie do menu Quick Launch. Jezeli ktos robi zrzuty ekranowe czesciej niz raz na miesiac - dodac go tam warto. Zgodnie z wpisem w blogu (z 19.02.2007), Snipping Tool bedzie mozna wtedy szybko uruchomic przez skrót Win+cyfra.

Narzedzie to sluzy do robienia zrzutów z ekranu. Dziala bardzo sprawnie, pozwalajac na zrzucenie obrazu calego ekranu, zaznaczonego obszaru, wskazanego okna lub po prostu swobodnie obrysowanego przez uzytkownika.

Zaznaczony obszar jest otwierany w edytorze, który pozwala na jego szybka i prosta obróbke a docelowo - zapisanie jako gif, jpg, png lub mht. Co ciekawe, mht ma w srodku format bmp, a tytul strony z tajemniczych powodów zawsze zapisywany jest jako Capture zamiast zwyklego "Capture"

W domyslnej konfiguracji narzedzia, kazdy skopiowany obrazek ma czerwona ramke. Wynika to z domyslnych ustawien i moze byc prosto zmienione na dowolny inny kolor lub w ogóle wylaczone.

Poza tym, ustawic mozna kilka innych opcji aplikacji.
Podsumowujac, napisac mozna, ze moze narzedzie nie jest jakies rewolucyjne. Ale tak jak wiele innych funkcjonalnosci systemu Windows Vista, z cala pewnoscia usprawni i umili prace uzytkownikom.

Autor: Grzegorz Tworek

Comments (0)

Skip to main content