Artykuł: Zmiana portu dla Terminal Services


Zwykle po instalacji systemu z rodziny Windows Server 2003 (bo tych systemów dotyczyl bedzie ten artykul) uslugi terminalowe w dzialaja w oparciu o standardowy port TCP 3389. Poniewaz nie tylko port TCP 3389 moze zostac zablokowany na zaporze, lecz takze sam protokól RDP, to w zaleznosci od konfiguracji samej zapory (lub zapór) mozemy skorzystac z jednego z ponizszych scenariuszy:



  • Ustawienie dodatkowego portu nasluchowego dla uslug terminalowych w systemie Windows w sytuacji, gdy nie jest blokowany protokól RDP, a jedynie port 3389.
     

  • Ustawienie dodatkowego portu nasluchowego uslug terminalowych w systemie Windows oraz wykorzystanie klienta webowego uslug terminalowych dzialajacego na nowym porcie w sytuacji, gdy blokowany jest protokól RDP oraz port 3389 lub aplikacja klienta RDP.

Artykul ten stanowi krótki opis kroków potrzebnych do zmodyfikowania ustawien uslug terminalowych tak, aby mozna bylo laczyc sie do serwera terminalowego znajdujacego sie za zapora/zaporami w zaleznosci od jednego z wyzej wymienionych scenariuszy.


Autor:


Mikolaj Kaminski (MVP, MCP)
Pierwszy kontakt z komputerami mial juz w szkole podstawowej dzieki ojcu, który przywiózl z Niemiec mikrokomputer ZX-81. Po zakonczeniu nauki rozpoczal prace jako administrator w banku, potem jako pracownik serwisowy prywatnej firmy komputerowej, gdzie odpowiadal za wsparcie systemów Microsoftowych. W kwietniu 2002 roku rozpoczal trwala wspólprace z twórcami serwisu Jama Mastaha. Na lamach Forum tego serwisu zajmuje sie wsparciem uzytkowników systemów Microsoft Windows, zarówno wersji serwerowych, jak i desktopowych. Za te wlasnie dzialalnosc zostal uhonorowany tytulem Microsoft MVP. Ostatnio takze opublikowal swój pierwszy artykul o mozliwosciach zblizenia funkcjonalnosci Windows XP Home Edition do wersji Professional w czasopismie IT-FAQ.


Comments (0)

Skip to main content