Odpowiedzi od Product Managerów


Tak jak już Wam obiecałem - zebrałem odpowiedzi na Wasze pytania, które zadaliście w komentarzach. Nie na wszystkie udało mi się uzyskać odpowiedzi, ale mam nadzieję, że będziecie zadowoleni.

Pytania miałem okazję zadać ludziom z grup produktowych, a wśród nich byli m.in.:

  • Ward Ralston (Group Technical Product Mgr., Windows Server)
  • Jeff Woolsey (Senior Program Manager Lead, Virtualization)
  • Jeff Wettlaufer (Technical Product Mgr., System Center)
  • Jason Leznek (Senior Product Mgr., Windows PM Ent)
  • David Zipkin (Senior Product Mgr., Windows PM Ent)

Ale też kilka pytań zadałem wczoraj podczas dwóch sesji, na których byłem na TechReady.

Pyt. 1

Pytanie: Czy, a jeśli tak to kiedy, Intelligent Application Gateway 2007 będzie dostępny jako osobne oprogramowanie do samodzielnej instalacji - a nie tak jak teraz sprzedawany tylko jako rozwiązanie zintegrowane od razu ze sprzętem?

Odpowiedź: IAG 2007 nie będzie dostępny jest oprogramowanie. Natomiast najprawdopodobniej, kolejna wersja IAG, nad którą grupa produktowa pracuje już od jakiegoś czasu, będzie dostępna jako standalone software.

Pyt. 2

Pytanie: Dlaczego w Server 2008 Core nie będzie .net i Powershell? Może będzie chociaż możliwość samodzielnego doinstalowania.

Odpowiedź: W wersji Core (w Windows Server 2008) nie ma możliwości obsługi .NET i nie będzie takiej możliwości w tej wersji serwera. Niestety nie mogę powiedzieć jakie są plany w stosunku do kolejnej wersji serwera (Windows Seven).

A obsługi nie ma ze względu na założenia projektowe jakie były przy produkcji tej wersji systemu, które przewidywały ograniczenia aby produkt był bezpieczniejszy i wydajniejszy, aczkolwiek nie do wszystkich zastosowań - po prostu pewien balans między "mieć jabłko i zjeść jabłko".

Pyt. 3

Pytanie: Co do Win2008 Core i PowerShella były plany, że miał wyjść w wersji  R2. Moje pytanie: co z tymi planami?

Odpowiedź: Windows Server 2008 nie wyjdzie w wersji R2, bo wersją R2 będzie tym razem system nad którym już w Redmond pracują - czyli Windows Seven.

Natomiast oczywiście PowerShell wyjdzie w wersji R2 i to stosunkowo niedługo (znowu nie mogę powiedzieć dokładnie kiedy). Widziałem wczoraj już jak wygląda i co potrafi - pewnie będziecie trochę nim zaskoczeni 🙂

Pyt. 4

Pytanie: Do kazdej wersji Office 2007 mozna dokupic pakiet lokalizacyjny. Gorzej jest z Vista - tu brakuje takiego pakiet. Trzeba miec wersej Enterprise lub Ultimate - wtedy jest za darmo. Ale chyba nei powinno sie oganiczac dostepu do tego pakietu dla wersji np. bussines. Chocby za dodatkowa oplata powinno to byc dostepne.

Odpowiedź: Tu podejście było proste - użytkownik końcowy jak ma ochotę to kupuje odpowiednią wersję jezykową. Zmiana języka jest potrzebna w korporacjach (stąd wersja Enterprise) plus oczywiście trzeba było ją dorzucić do najwyższej wersji Visty. Wersja Business jest wersją dla małych firm, które raczej nie mają potrzeby zmian języka w instalowanych produktach. Dlatego jakby odpowiedzią właściwą jest, że nie są planowane żadne zmiany związane z dostępnością MUI.

Pyt. 5

Pytanie: Czy planuje sie wprowadzenie BitLocker do Vista Bussines. Ten system jest rekomendowany dla biznesu przy zakupie nowych komputerow. Dziwne ze nie mozna tak kupioych laptopow chronić za pomoca BitLocker. Mysle ze znam odpowiedz ale dla mnie to bardzo dziwne podejscie do ochrony firmowych komputerow.

Odpowiedź: W Windows Vista w tym zakresie na pewno nic się nie zmieni. Ale inny zespół (z którym również się kontaktowałem) pracujący nad następcą Visty jest na etapie zbierania różnych sugesti, więc podziękowali za tą i będą ją rozważać w kontekście kolejnej wersji systemu.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że odpowiedzi Was zadowoliły. Niestety nie na wszystkie udało mi się uzyskać odpowiedź, ale chyba większość się takowej doczekała.

Jak będzie okazja do kolejnego tego typu spotkania to na pewno dam Wam znać, bo widzę, że aktywnie włączyliście się do szukania pytań. Dziękuję więc Wam za to!

Comments (3)

  1. basiaw7 says:

    dzięki za odpowiedź:)

  2. Robert Stuczynski says:

    Dzieki 🙂

    Dziwne podejscie do tego ze dla duzych firm jest tylko enterprise bo: kupuje laptopa i bardzo czesto musze kupic z systemem operacyjnym wiec kupuje z vista bussines. No i co wtedy jak chce miec do niego MUI? Mam dokupic jeszcze jedna licencje na tego laptopa czyli enterprise? Tego nie rozumie a moze nie znam mozliwosci przejscie na enterprise w dobrej cenie?

  3. mariuszr says:

    @Robert:

    jak kupujesz lapka z Win Vista Bussines to możesz w ciągu 90 dni dokupić do niego Software Assurance, a wtedy już będziesz miał dostępną wersje Enterprise

Skip to main content