Wirtualizacja w Microsoft IT


Jakiś czas temu zbierałem się do napisania paru słów o tym jak wirtualizacja wykorzystywana jest przez nasze (Microsoftowe) wewnętrzne IT na potrzeby naszej firmy.

A tu się okazało, że Steven Bink mnie wyprzedził i podał na swojej stronie bardzo ciekawe informacje, które myślę, że warto zacytować.

Nasze IT już od 18 miesięcy używa wirtualnych serwerów i łacznie ma w swoich zasobach ponad 1250 maszyn wirtualnych (w środowisku produkcyjnym) i ponad 500 maszyn (w środowisku testowym).

Przy takiej skali przejście z rzeczywistego sprzętu (w środowisku testowym):

  •  477 maszyn (systemów)
  • po 5.000 dolarów każdy
  • na sumę około 2.300.000 dolarów

na wirtualizację:

  • 16 fizycznych maszyn
  • po 20.000 dolarów każdy
  • na sumę około 320.000 dolarów

daje realne oszczędności ciut poniżej 2 milionów dolarów!

To tylko oszczędności w żywej gotówce. A do tego dochodzą oszczędności typu:

  • z 30 szaf rackowych zrobiły się 2!
  • z 19 terabajtów powierzchni dyskowej zrobiło się 8!
  • pobór energii zmniejszył się 66 razy!

Mam nadzieję, że to dobre argumenty, żeby przekonać Was, że naprawdę warto korzystać z wirtualizacji.

Źródło: bink.nu

Comments (7)

  1. @Dominik: OK, czyli rozumiem czysta instalke… Pytanie czy probowales to zrobic po raz drugi – moze to byl jakis blad jeden na milion ktory zaistnial w bardzo specyficznych warunkach… I moze po ponownej instalacji wszystko by poszlo.

    Bo przyznam, ze o takim bledzie nie slyszalem zeby nagle nie dalo sie administrowac maszynami. No ale oczywiscie nie zaprzeczam ze bledu nie bylo – pewnie mogl byc…

    Pytanie tylko co jest czasem prostsze czy naprawienie pojedynczego bledu czy przesiadanie sie na inna technologie – ale decyzje zostawiam oczywiscie kazdemu z Was 🙂

  2. @kosmito: Chyba nie sądzisz, że stoi to na czymś innym niż produkt Microsoft 🙂

  3. @Dominik: A probowales podpytac na forach/grupach dyskusyjnych czy ktos nie potrafilby Ci pomoc, albo moze probowales zadzwonic do supportu?

    Podejrzewam, ze oprogramowanie (jak kazde) nie jest w 100% bez wad, ale ten problem akurat wydaje sie byc bez problemu do rozwiazania.

  4. Dominik says:

    Zgadzam się z tym, że doświadczenia z wirtualizacją MS mam takie, że serwer wirtualny u mnie na desktopie przestał odpowiadać i mimo, że chodził to nie było nad nim kontroli.

    Zniechęciłem się, z konkurencyjnym produktem nie ma takich problemów.

  5. Dominik says:

    @masakra

    nie ma problemu którego nie da się rozwiązać, nie szukałem zbyt głęboko między innymi dlatego, że stawiałem to w niemalże idealnych warunkach – nowa instalka, aktualizacje, brak jakiś specyficznych usług itp (czyste śr. testowe), w związku z czym oczekiwałem, że nie będzie problemów przed rozpoczęciem jakiś konkretniejszych testów. Mówię o takim osobistym przekonaniu, nie o tym, że aplikacja jest zła.

    Z konkretów to widziałem między innymi bsod’a na prezentacji sql servera w mariocie i na kilku prezentacjach MS prowadzący mieli problemy z wydajnością (tak to były laptopy, biorę to pod uwagę).

  6. Dominik says:

    @masakra

    jak bym miał tą technologię w środowisku korporacyjnym to bym rozwiązał problem, to były testy 🙂

  7. kosmito says:

    Ciekawy jestem czego używają do wirtualizacji. Bo na tym polu to MS przegrywa z VMware na całego (takie porownanie jak TS do Citrixa)

Skip to main content