Zamknięcie bloga Windows Server 2008

Szanowni Czytelnicy, W imieniu autorów tego bloga oraz zespolu Microsoft Polska, chcielismy poinformowac Was, ze blog ten zostanie „zamkniety” (choc nieoficjalnie stalo sie to juz jakis czas temu – ponad 2 lata nie byl on aktualizowany). Fizycznie pozostanie on oczywiscie tu gdzie byl i nadal bedzie mozna dostac sie do archiwalnych wpisów, ale nie beda juz…


Wirtualizacja w praktyce – konferencja

Warszawa, 4 marca 2010 Witam, Czy aktualnie jestes na etapie oceny technologii wirtualizacyjnej? A moze zamierzasz rozwinac istniejace juz srodowisko o kolejne wirtualizowane systemy? Jesli tak, zapraszam serdecznie do wziecia udzialu w naszym spotkaniu. Jego glównym celem jest dostarczenie informacji ulatwiajacych ocene i podjecie decyzji o doborze technologii wirtualizacyjnej sposród dostepnych na rynku. Podczas spotkania…

2

linia poleceń: ustawienia karty sieciowej

..a konkretnie “network bindings” – czyli jakie protokoly sa dowiazane do karty sieciowej. napisane glównie z mysla o wersji core i wspóldzialaniu z Hyper-V, przez osobe z zespolu Hyper-V, wydane na licencji “as-is” na portalu core.msdn.com. do komunikacji wykorzystane jest API INetCfg http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms805265.aspx nvspbind download C:\>nvspbind /? Hyper-V Network VSP Bind Application 6.1.7690.0. Copyright (c)…


Już najwyższy czas by poznać Power Shell?

Jesli odpowiedziales twierdzaco to na pewno zainteresuje Cie cykl szkolen na ten wlasnie temat. Poprowadzi je Grzegorz Tworek (Microsoft MVP: Enterprise Security). 08.02.2010 20:00 – PowerShell dla poczatkujacych – PowerShell jest nowym jezykiem skryptowym, którego sila jest trudna do przecenienia. Warto wiec pomyslec czasem nad rozwiazywaniem typowych zadan administracyjnych wlasnie w PowerShellu. W czasie sesji…


Startuje cykl spotkań LiveMeeting o Windows 7 i Windows Server 2008 R2

Paula Januszkiewicz, Grzegorz Tworek i Lukasz Foks rozpoczynaja cykl spotkan online na temat Windows 7 i Windows Server 2008 R2. Wszystkie zostana poprowadzone za pomoca Live Meeting oraz zostaly zorganizowane przez nas portal Virtual Study. Jak zwykle wymagana jest wczesniejsza rejestracja. Data: 09-10-06 20:00Temat: BitLocker i BitLocker 2 Go, Paula Januszkiewicz, Poziom: 300Na spotkaniu zostana…


MDT 2010 już wydany

Pojawila sie juz wersja RTM Windows 7 i Windows Server 2008 R2 – nie trzeba bylo dlugo czekac aby pojawilo sie równiez narzedzie do deploymentu – MDT, w wersji 2010 czyli uwzgledniajace te systemy. Poza wsparciem nowych systemów zmienila sie wewnetrzna architektura produktu, dzieki czemu rozwiazanie powinno dzialac duzo wydajniej i spójniej. download opis zmian…


Windows Server 2008 R2 w roli PKI

Jaka jest skalowalnosc serwera certyfikatów? Czy ta rola, traktowana przez wiekszosc jako “dodatek do AD” moze zostac wykorzystana do uzywania serwera w2k8 w roli komercyjnego RootCA? Enterprise Engineering Center (EEC) przeprowadzilo testy wydajnosci – celem jest zbudowanie najwiekszego na swiecie centrum PKI. Po ukonczeniu prac centrum bedzie procesowac setki milionów certyfikatów z setek serwerów CA…


Narzędzia administracji zdalnej serwera dla systemu Windows 7

Udostepniono finalna wersje Remote Server Administration Tools (RSAT) dla Windows 7. RSAT umozliwiaja administratorom zarzadzanie rolami i funkcjami zainstalowanymi na komputerach z systemem Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008 lub Windows Server 2003 z poziomu komputera zdalnego z systemem Windows 7. Obejmuja one obsluge zdalnego zarzadzania komputerami z instalacja Server Core lub pelna instalacja systemu Windows Server…


Hyper-V Sever V1 vs R2

na virtualization.info pojawil sie krótki wpis pokazujacy róznice w Hyper-V pomiedzy wersjami V1 i R2 – która niektórzy juz moga sie cieszyc sie w wersji RTM. Ponizej umieszczam podsumowujacy rysunek a po wiecej informacji odsylam do zródla: n.


Windows 7 bezpłatnie dla testerów

Wazna informacja dla osób, które braly udzial w beta testach Windows 7. Na Windows Team Blog wydano sprostowanie wiadomosci która zostala tam opublikowana tydzien temu. Osoby biorace udzial w Windows Technical Beta Program otrzymaja pelna wersje Windows 7 Ultimate calkowicie za darmo! Tak samo jak to mialo miejsce po wydaniu Windows Vista.